Allround-schoonheidsspecialist_small

Algemene Voorwaarden Beautysalon Yamy

Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) rechtstreeks van toepassing in alle lidstaten van de Europese Unie. De verordening is de opvolger van de Wet bescherming persoonsgegevens in Nederland Het doel van de verordening is om twee belangen te Waarborgen:

1. de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van hun gegevens.

2. het vrije verkeer van persoonsgegevens binnen de Europese Unie.

Door deze wet is het belangrijk – zowel voor u als voor mij – dat u weet wat ik als pedicure voor het uivoeren van een verantwoordelijke voet/schoonheids of manicure behandeling over u vast moet leggen. Met de verklaring geeft u mij voor het noteren en bijhouden van bepaalde persoongegevens toestemming.

1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen de beautysalon en een client waarop de beautysalon deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Inspanningen beautysalon Yamy

De Beautysalon zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. De beautysalon zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

3. Afspraken

De client moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak aan de beautysalon melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag de beautysalon het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Dit bedraagt het minimale uurtarief van een huidbehandeling met apparatuur. Dit bedraagt voor 60 minuten € 42,50, Kleine behandelingen als epileren en harsen worden gerekend als normale kostprijs. Annuleren van afspraken kan uitsluitend telefonisch.

Bij een behandeling/intake met korting wordt de gereduceerde prijs in rekening gebracht. Indien de client meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag de beautysalon de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aan komen kan de beautysalon de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium berekenen.

De beautysalon moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak aan de client melden.

4. Betaling

De beautysalon vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten op haar website en vermeld de standaard prijzen van de producten in de salon mondeling aan de cliënt. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant te voldoen.

5. Persoonsgegevens & privacy

De client voorziet de beautysalon vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de beautyspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De beautysalon neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem. De beautysalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De beautysalon zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

6. Geheimhouding

De beautyspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de client heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de beautyspecialiste verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken

7. Aansprakelijkheid

De beautysalon is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de beautyspecialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. De beautysalon is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.

8. Garantie

De beautysalon geeft de client één week (7 dagen) garantie op de producten. Deze garantie vervalt indien:

de client andere producten dan de door de beautyspecialiste geadviseerde producten heeft gebruikt

De client de adviezen voor thuisverzorging, zoals beschreven in de adviesfolder, niet heeft opgevolgd.

De client het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.

De client de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

Wanneer de cliënt niet tevreden is over een bij de beautysalon gekochte producten, geen geld terug garantie maar kunnen deze geruild worden voor andere producten van de beautysalon doch binnen een week (7 dagen).

9. Beschadiging & diefstal

De beautysalon heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de client meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De beautysalon meldt diefstal altijd bij de politie.

10. Klachten

Indien de client een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van de be

en_GBEnglish (UK)